چرا باید قبل از کسب و کار آنلاین مشاوره بگیریم

چرا باید قبل از کسب و کار آنلاین مشاوره بگیریم

در دنیای امروز اکثر کسب و کارها از شکل سنتی خود به کسب و کارهای مجازی (اینترنتی) تبدیل شده اند. پاندمی کووید 19 به این پروسه سرعت قابل توجهی بخشید هر چند در ابتدا به اجبار مدارس و شغل ها به خانه و پشت لپ تاپ ها کشیده شدند؛ اما به سرعت در میان مردم طرفدار پیدا کرد و در این بین کسب و کارهای جدیدی کاملاً مجازی، در بستر اینترنت شکل گرفتند. می توان گفت پاندمی کووید 19 دریچه ای تازه از کسب و کارها را به روی مردم گشود. اکثر افراد کار کردن در خانه و اداره کسب و کارشان با گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ را ترجیح می دهند .

مقدمه

هم اکنون اینترنت افزون بر ۴ میلیارد کاربر در سر تا سر جهان دارد.  و ۱.۹۵ میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد. تخمین زده شده که تا سال 2040، 95% خریدها به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت.

به‌طور میانگین برای گوگل در هر ثانیه ۴۰ هزار جستجو ثبت شده است که این عدد در سال نزدیک به 1.2 تریلیون می‌شود. تعداد کاربران اینترنت در آسیا؛ 49%، در اروپا؛ 16.8%، آفریقا؛ 11%، آمریکای شمالی؛ 8.2% از کل تعداد کاربران اینترنت می‌باشند.

با آگاهی از این آمارها، بهره گیری از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به امری شاایع تبدیل‌شده و افراد زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت سپری می گنند. در این راستا تعداد زیادی از افراد محصولات مورد نیاز خود را به شکل اینترنتی درخواست می‌دهند.

شروع یک تجارت آنلاین

برای برداشتن اولین گام ها در به راه انداختن کسب و کار آنلاین شما احتیاج دارید که مسیر کاملا روشن و بدون ابهام باشد. ولازم است آگاه باشید که در این مسیر چه هزینه ها و چه امکان هایی وجود دارد تا در گستره کسب و کار خود بتوانید در کمترین زمان بیشترین ارتقا را داشته باشید. شاید بدون اطلاعات دقیق و موشکافانه بتوانید مسیر خود را پیدا کنید اما کسب تجربه بدین شکل می تواند هزینه های زیادی به شما تحمیل کند

مهم است که بدانید:

  1. از کجا می خواهید شروع کنید.
  2. نقشه راه دقیقی برای آغاز کسب و کار آنلاین داشته باشید.
  3. برنامه ریزی های از پیش تعیین شده را چگونه و به با چه مقدار سرمایه جلو می برید.
  4. رقبای خود در کسب و کار را بشناسید و راه پیشی گرفتن از آن ها را پیدا کنید.
  5. از نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشید و بتوانید با شناخت پتانسیل ها از تهدیدها و فرصت ها برای هموار کردن مسیر خود استفاده کنید.
  6. برنامه منسجم و دقیقی برای بازاریابی و ارائه خدمات یا محصولات خود داشته باشید.
  7. جزییات بیزینس یا کسب و کاری که قصد به راه اندازی آن را دارید را دقیقاً مشخص کنید.
  8. نیاز بازار هدف را برای تولید محصولات یا ارائه خدمات با تقاضای بالا شناسایی کنید.
  9. محصولات و خدمات خود را توسعه دهید.
  • بر روی برندینگ خود سرمایه گذاری کنید.
  • یک ‌سایت حرفه‌ای برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود راه اندازی کنید.
  • مبادرت به یک طراحی راهبردی برای بازاریابی بنیادین و مؤثر کنید.
  • جوازهای ضروری را برای شروع کسب و کار اینترنتی اخذ کنید.
  • تمام ابزارها و تدارکات مورد نیاز کار خود را فراهم کنید.

امروزه رقابتی را در میان کسب و کارهای اینترنتی شاهد هستیم که تا به حال دیده نشده است. دقیقا به همین سبب می باشد که مدیران شرکت ها برای راه‌اندازی و گسترش کسب و کارها دائماً باید با دریافت مشاوره کسب و کار اینترنتی از مشاوران متخصص و کارکشته یاری بگیرند.

کسب و کارهای آنلاین با نظر به اینکه رقابت شدیدی در میانشان وجود دارد باید از راهکار‌ها و چشم اندازهای جدید در شیوه کارکردشان بهره ببرند، تا بتوانند توسعه و گسترش را در کسب و کارشان شاهد باشند. در حقیقت مشاوران بازاریابی و کسب و کار آنلاین با عرضه راه حل‌های عملی ، راهکارهای بازاریابی مدرن به مدیران تازه کار جهت خلق زیر ساخت‌های بنیادین و رقم زدن توسعه در سازمانشان یاری می‌کنند. مشاوران آنلاین با خرد و آگاهی مؤثر و گسترده‌ای که دارند نتایج مقبولی را برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورند.

بهینه کردن کسب و کار آنلاین

شما اگر دست اندرکار گستره تجارت الکترونیک می باشید و کسب و کار خود را دارید، یقیناً در یک برهه از زمان به جایی خواهید رسید که روند توسعه و پیشرفتتان کند می شود و گاهی پروسه پیشرفتتان متوقف خواهد شد. نمودارهای فروش و ارائه خدمات دیگر صعودی نخواهند بود و در اینجاست که شما احتیاج به گسترش و تغییرمواضع در  روش ارائه خدمات یا فروش محصولات خود دارید.

در زمینه بهینه کردن و بسط کسب و کار آنلاین یک مشاور کسب و کار آنلاین می تواند به شما پیشنهادهای زیر را ارائه کند:

  1. چه کارهایی احتیاج است تا رقبای خود را پشت سر بگذارید.
  2. طرح ها و نقشه هایی که برای افزونی سهم بازار می توانید داشته باشید.
  3. طرح و برنامه هایی برای وفادارسازی مشتریان و تبدیل مخاطبان وب سایت به مشتری
  4. راهکارهایی برای افزایش اعتبار برند شما در بین رقبا
  5. طرح و برنامه هایی برای کم کردن هزینه ها و افزایش درآمد در مارکت آنلاین
  6. توسعه خدمات به شیوه ای که دیگر احتیاج به افزایش نیروی انسانی نداشته باشید.

نقش مشاوره در گسترش و توسعه یک کسب و کار اینترنتی

اگر کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و تصمیم به گسترش بیشتر آن در فضای مجازی دارید یا اینکه قصد دارید که بیزینس خود را در اینترنت شروع کنید، قطعاً احساس نیاز به دریافت مشاوره کسب و کار اینترنتی خواهید کرد تا بتوانید راهکارهای نوینی را در جهت توسعه کسب و کارتان ارائه بدهید. در حقیقت مشاوران کسب و کار با آگاهی به دانش و مهارتی که در این عرصه دارند، ایده، طرح و راهکار مناسب را در اختیار مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار می دهد.

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با قاعده ها و راهکارهایی که جنبه عمومی دارد و مورد استفاده همه می باشد، قطعاً برای شما موفقیت های بزرگ و چشمگیری به دنبال ندارد. در حقیقت شما باید از افراد کارکشته و متخصص در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی مشاوره و کمک بگیرید.

مشاور کسب و کار به شخص یا گروهی از افراد اطلاق می گردد که به صورت حرفه ای به مدیران و صاحبان مشاغل و کسب و کار آنلاین در جهت گسترش و توسعه بیزینشان کمک میکنند. در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی های یک مشاور خوب می پردازیم.

  1. ایده پرداز و مبتکر باشد.
  2. به تعیین هدف گذاری و برنامه ریزی و ارائه راهکار اعتقاد داشته باشد.
  3. درک کافی از مشتریان کسب و کار شما و وقوف کامل به مارکت هدف بیزینس شما داشته باشد.
  4. اشراف کامل به اصول تبلیغات در راستای برندینگ داشته باشد.
  5. با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشد.

ما معتقدیم برای هر فعالیتی از کوچک تا بزرگ در آغاز باید به آن فکر کرد. از فلسفه وجودی و چرایی انجام کار تا شیوه انجام و …

نحوه شروع کردن و راهی که برای توسعه  کسب و کارتان پشت سر می گذارید، از مهمترین عواملی می باشد که استراتژی، نقشه راه و بستر فعالیت را شکل و معنا میدهد. با یک مشاوره کسب و کار آنلاین قبل از شروع کار،  پرقدرت، مدبرانه و مطمئن و آسوده خاطر شروع کنید و راه درست را بشناسید. خصوصیت یک مشاور توانا را بشناسید و آگاهی داشته باشید در چه زمینه ها و مراحلی نیاز به همراهی یک مشاور دارید.

 الزام استفاده از مشاوره راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

بر پایه بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود، افزون بر 90% کسب و کارهای ایرانی در همان ابتدای  راه دچار مسائل و مشکلات متعددی می‌شوند.

این مشکلات دلایل گونانی مانند؛ عدم کارایی سایت و مسائل فنی و… می باشند. بسیاری از مجموعه‌ها و شرکت ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال می باشند؛ اما اشراف کافی در زمینه های دیگر مانند طراحی سایت ندارند و بیشتر از برنامه های آماده برای طراحی سایت خود بهره می برند. این کار بسیار غیر حرفه ای می باشد و در اکثر مواقع سایت با مشکل فنی روبرو می شود. داشتن یک مشاوره خبره در کنار مجموعه باعث می شود از تجربیات و دانش خود استفاده کرده و مانع از خرید پلتفرم های آماده و تبعات بعدی آن شود.

چه مواقعی احتیاج به حضور یک مشاور کسب و کار است

اگر تصمیم به راه اندازی یک بنگاه اقتصادی جدید دارید یا تصمیم گرفته اید با یک برند جدید وارد بازار شوید و یا مصمم به گسترش کسب و کار فعلی خود هستید.

اگر در وسط  مسیر با معضلات و مشکلاتی برخورد کرده اید که نیازمند چاره جویی  سریع و جدید برای برطرف کردن آن می باشید.

مشکلاتی که می توانند بیرون از برنامه یا تحت تأثیر عوامل پیش بینی نشده خارجی اتفاق افتاده باشند.

اگر در پیش بردن طرح و نقشه های کوتاه مدت خود با مشکلاتی مواجه می شوید که آگاهی و تجربه لازم جهت برخورد با آن را ندارید یا راه کارهای شما به نتیجه دلخواه نرسیده است. طرح و نقشه هایی  مانند؛ برنامه های کوتاه بازاریابی، فروش، کمپین های تبلیغاتی و توزیع و… برند، را مثل قبل و بدون دگرگونی به جلو می برید اما روز به روز از حسن شهرت آن کم شده و برند دیگری در حال در اختیار گرفتن روز افزون سهم بازار می باشد ، گواه این دسته از کسب و کارهاست، نابود یا کمرنگ شدن برندهایی با شهرت و با سابقه درخشان اتفاقی است که برای هر برند پر آوازه ای ممکن است رخ بدهد.

اگر احتیاج به یک برنامه بلند مدت و راهکاری مشخص دارید که ریزبرنامه ها را مطابق آن تنظیم کنید و انجام دادن آن نیز تحت نظارت گروه مشاور باشد. در این مرحله مشاور یکی از اعضای مجموعه محسوب شدهبه حساب می آید و طی قراردادی مشخص بر حسب نیاز مجموعه، در جلسات برنامه ریزی و تصمیم گیری های بنیادی حضور خواهد داشت.

مشاور چه کاری برای شما انجام می دهد؟

  • بررسی عمر سیکل کسب و کار مورد نظر، برای مشخص کردن عوامل تأثیرگذار بر گسترش و توسعه ی آن و ارتباط میان عوامل در جریان گسترش کسب و کار
  • تشخیص وجه تمایزها، احتیاجات و اهداف بنگاه اقتصادی و سیکل عمر کسب و کاردر نقاط کلیدی شروع، بقا، رشد، گسترش و بلوغ آن
  • تهیه و گردآوری یک طرح عملیاتی اجرائی، نقشه کسب و کار
  • ارائه راهکار و ایجاد تغییرات در صورت احتیاج به هنگام بوجود آمدن مشکل

برنامه های بازاریابی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

زمانی، سعی و ممارست شما به اندازه ای می باشد که سهم بازار را در اختیار دارید اما دلواپس آینده می باشید  و یا نیاز به فروش بیشتر را در  احساس می کنید، باید برنامه های مدرن بازاریابی آنلاین را اجرا کنید. نحوه کمک این برنامه ها به شما در زیر مختصراً توضیح داده شده است.

  • بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM: بیشتر شدن سهم بازدید گرفتن در موتورهای جستجو
  • بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو یا :SEO سایتتان را برای بیشتر دیده شدن بهینه سازی و متحول کنید.
  • تبلیغات اینترنتی در گستره پهناور دیجیتال مارکتینگ: بهره برداری از ابزارهای هوشمند تبلیغاتی
  • راهکار تولید محتوا و محتواسازی بهینه برای مخاطبان
  • افزودن اشتیاق به خرید با تکنیکهای بروز تبلیغات
  • بنچمارکینگ رقبا و بهره برداری بهینه از فعالیت های رقبا

عارضه یابی دلایل افت سهم بازار

زیاد اتفاق افتاده است که کسب و کار آنلاین شما گرفتار ضرر و زیان می شود. شما احتیاج پیدا میکنید که یک تغییر و تحول در تجارت الکترونیک خود انجام بدهید. هزینه ها بیشتر از درآمدتان شده است.

در این حالت یک مشاور می تواند در موضوعات زیر با شما همفکری کند :

  • به چه علت بازدید سایتتان کم شده است؟
  • مشتری های شما بعد از یک بار خرید دوباره بازگشتی ندارند.
  • سبب پایین آمدن میزان فروش خود را نمی دانید.
  • رقیب های شما در موتورهای جستجو از شما پیشی گرفته اند.
  • هر روز بر نارضایتی مشتری های شما افزوده می شود.
  • دیگر توان پرداخت هزینه های زیاد کسب و کارتان را ندارید.

مهم ترین توانایی های یک مشاور چه مهارت هایی می باشند ؟

  • توانمندی در بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه کردن سایت
  • خبرگی در مدیریت شهرت برند
  • مهارت ایجاد یک تصویر برند مناسب در ذهن مخاطبان
  • روانشناسی مشتری و دانش و آگاهی از رفتارهای مصرف کننده.
  • خبرگی در بازاریابی فضای مجازی و زمینه سازی مارکتینگ مرتبط با آن

خصوصیات و توانمندی مشاوران

  1. بیشتر مشاوران کسب و کارهای آنلاین حرفه ای، کارآفرینانی می باشند که کسب و کارشان را خودشان بنا نهاده اند.
  2. مشاوران به شرکت ها و برندها کمک می کنند تا راهکار ارائه و تبلیغ محصول / خدمتشان معلوم شود.
  3. نحوه ارائه محصول / خدمت و افزودن دانش عمومی مخاطبان از شرکت یا برند، پتانسیل های مشاور را تعیین می کند.
  4. شما می توانید دارای پلن بازاریابی مشخصی باشید و شعار برند یا پیام برنامه بازاریابی خود را بطور استاندارد با کمک مشاور ایجاد کنید.
  5. بعد از تعیین شدن برنامه و اجرای راهبردی مارکتینگ، نتایج آن مورد بررسی واقع شده و با اهداف از پیش تعیین شده، مقایسه می گردد.
  6. در شناخت رفتار مخاطب و شیوه بازاریابی، سررشته و خبرگی کافی دارد. به گونه ای که بازار هدف محصو یا خدمات را می شناسد و محصولات را در موقعیتی به بازار پیشنهاد می کند که برای مصرف کننده جذابیت خرید داشته باشد.
  7. یک مشاور حرفه ای نه تنها مبتکرانه فکر می کند بلکه قدرت پیشنهاد استراتژی بر پایه آمار را نیز دارد. نتیجه ای که خلاقیت و تفکر مشاور به شرکت اعلام می کند اساس تصمیم گیری های بنیادی خواهد بود.

جمع بندی

در مدت زمان جلسه مشاوره کسب و کار اینترنتی، شما قادر خواهید بود با قسمت ها و ابعاد گوناگون کسب و کار و چگونگی راه اندازی آن در دنیای مجازی بیشتر آشنا شوید. این موضوع افزون بر اینکه هدف شما را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد، سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز می‌شود.

در کل زمان دریافت مشاوره کسب و کار آنلاین به موارد زیر توجه کنید:

  1. در گزینش مشاور خبره و با تجربه بسیار با دقت عمل کنید.
  2. حتما سیر توسعه پروژه های قبلی مشاور را با دقت بررسی کرده و پس از آن با توجه به نتایج به دست آمده بهترین مشاور را گزینش کنید.
  3. همیشه قبل از جلسه مشاوره اهداف کسب و کار خود را تعیین کنید.
  4. هیچ گاه از تغییرات توصیه شده توسط مشاوران کارکشته و خبره که باید در روند بازاریابی کسب و کار خود ایجاد کنید هراس نداشته باشید.
  5. پرسونای مخاطب را شناسایی کرده و بر مبنای آن راهکار مناسب را طراحی کنید.
  6. از افرادی مشاوره بگیرید که مبتکر و ایده پرداز باشند.
  7. حتما تمامی مواردی که در ذهن دارید را در جلسه مشاوره ذکر کنید.
  8. آینده ای را که برای کسب و کار خود متصور هستید با مشاور در میان بگذارید.
  9. سرمایه ای که در نظر گرفته اید را به مشاور اعلام کرده تا راهکارهای منطقی برای توسعه و گسترش شرکت یا برند شما طراحی کنید.

به تدابیر و راهکارهایی که مشاوران ارائه می دهند اعتماد کنید و گام های محکم را با آرامش خیال برای توسعه و گسترش کسب و کارتان بردارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است