برندهای معروف دنیا امضای خاص خود را دارند کافی است در ابتدای یک فیلم شما لوگوی یک برند خاص را ببینید سریع لبخندی می زنید و می گویید فلان شرکت حمایتش کرده است:) منظور ازینکه امضای خاص خود را دارند این است که کافی است آن لوگو را روی هرچیزی بگذارند به آن اعتبار می بخشد و باعث می شود طرفدارانش که حالا نسبت به آن وفادار شده اند سر از پا نشناسند چون می دانند که پای مجموعه ی محبوب ان ها در میان است. دقت کرده اید کی درامر ها با لوگوی سامسونگ ارتباط خوبی دارند؟ چون این لوگو علاوه بر این که به کشور محبوب آن ها تعلق دارد در هر فیلمی هست آن فیلم کیفیت تصویری بالا دارد.

مقدمه

ساختن لوگوی شرکت شما هزینه ای است که عمر کاری شما را تضمین میکند.هر مجموعه ای برای ارائه ی محصول یا خدمات خود به عکس نیاز دارد حالا اگر مجموعه ی مشابه دیگری این عکس ها را ه جای عکس های شما جا بزند هر چقدر هم که برای اثبات ینکه این عکس ها متعلق به شماست تلاش کنید و موفق هم بشوید بالاخره مجموعه ی متعلق ازین طریق بخش عظیمی از سرمایه ی شما را دزدیده است و دنیای مجازی هم متاسفانه وجدان را مثل یک پاک کن از دهن همه پاک کرده است.علاوه بر آن عده ی خاصی از مشتریان دچار این شک خواهند شد که این عکس به درستی به کدام سایت یا پیج یا هر مجموعه ی دیگری تعلق دارد.

ما در شرکت زرّین فکران فرهوش به شما کمک میکنیم تا اولین عکس های محصولات و خدمات مجموعه تان را باخیال راحت به اشتراک بگذارید چون لوگوی خاص خود را به صورت واتر مارک بر روی آن ها می زنید و به هیچ متقلبی اجازه ی سودجویی از زحمتتان را نمی دهید.این شرکت برترین گرافیست ها را به کار گرفته است تا با لوگوسازی به شما این امکان را بدهد تا امضا و مهر مخصوص مجموعه ی خود را داشته باشید. ساخت لوگوی خود را به برترین شرکت لوگوسازی کرج یعنی شرکت زرّین فکران فرهوش بسپارید.

لوگوی مجموعه ی شما باید به گونه ای باشد که در ذهن ها ماندگار باشد ، ارتباط نزدیکی با محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که طراحی لوگو کار هر کسی نیست و اگر در ابتدای راه ازین کار سرباز بزنید و خودتان دست به کار شوید علاوه بر ضرر اقتصادی و بازدهی کمتری که در مدت زمان طولانی طراحی لوگو توسط خودتان خواهید داشت پس ازینکه لوگو را تغییر دادید و با لوگویی که توسط افراد گرافیست متخصص طراحی شده است آن را جایگزین کردید ممکن است شناخته نشوید. پس به گوش و به هوش باشید تا اینکار را از ابتدا انجام دهید.

انواع طراحی لوگو که ما در شرکت رزّین فکران فرهوش متناسب با نوع خدمات مجموعه و یا ام کسب و کارتان برای شما انجام می دهیم به این صورت است:

1.مونوگرام  Letter mark

مونوگرام Letter mark

برای برخی از تجارت ها، لوگوهای حرفی بهترین گزینه اند. شرکت های با اسامی طولانی یا حروف متعدد در اسمشان نامزدهای اصلی برای این نوع لوگوها به شمار می روند. حرف یا حروف به دلیل تاثیر زیاد بر روی لوگو، باعث شناخته شدننماد شرکت می شوند.

برای یافتن لوگوهای حرفی، کافی است به برندهای آشنای تلویزیون مانند HBO و CNN یا مارک های بین المللی مد مانند لویی ویتون دقت کنید. کمپانی سازنده  بازی های ویدیویی ورزشی، Electronic Arts(که به EA مشهور است) تنها ازحروف E و A در لوگو استفاده می کند که باعث تشکیل لوگویی ساده و کوچک شده است که نشانگر نام کامل شرکت میباشد. از دیدگاه روانشناختی، استفاده از دو یا سه حرف باعث می شود که مشتریان راحت تر نام و برند یک کمپانی را به یاد بیاورند. این آگاهی از برند و شناسایی آن، اساس ایجاد علاقه و شناسایی شرکت شما می باشد.

2.نشانه Wordmark

نشانه Wordmark

قرار دادن متن در داخل نماد یک لوگوی خاصی را میسازد که به شرکت کمک می کند تا برند بازار شود. مشهورترین شرکت ها و سازمان هایی که از لوگوی نشانه استفاده می کنند عبارتند از استارباکس، هارلی-دیویدسن و پریر. لیگ فوتبال ملی نامی طولانی دارد و به نظر بهترین گزینه برای آن لوگوی حرفی می باشد. ولی این سازمان بجای حرف از نشانه با استفاده از حروف اولیه به اضافه یک توپ فوتبال و ستاره ها به صورت گرافیکی استفاده کرده است.لوگوهای نشانه به دلیل اینکه عناصر لوگو باید در کنار یکدیگر باشند تا نمایانگر ثبات برند باشند، دارای تنوع مدل های دیگر نیستند. از طرف دیگر، لوگوهای نشانه دارای مزیت فشردگی هستند که باعث می شود در فضاهای کم به راحتی قرار گیرند.وقتی طراحان، یک متن در داخل شکلی قرار می دهند، باید درباره پیام هایی که این شکل می دهد هم فکر کنند. این پیام ها باعث ایجاد واکنش هایی در ضمیر ناخودآگاه می شوند. اشکال گرد مانند بیضی یا دایره نشان دهنده اجتماع، تعهد و عشق هستند. در نتیجه، قرار دادن متن شرکت در یک شکل دوار، به ایجاد یک واکنش حسی مثبت کمک می کند.

اشکال هندسی، نشان دهنده حرفه ای گری، حس رقابت و قدرت هستند. بعضی از شرکت ها می خواهند متن را در داخل مثلث یا مستطیل قرار دهند ولی لازم است تا کمی از اثرگذاری آن کم شود. یک راه آن این است که لوگویی طراحی شود که شکل مورد نظر دارای رنگ های گوناگون باشد یا با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی، لبه های تیز اشکال را گرد کنند. به جز اشکال ساده، بعضی از کمپانی ها برای اسم شرکتشان به نشانها، علایم و نیمرخ های حیوانات و همچنین اشکال طبیعی توجه می کنند. نشان ها و علایم، نمایانگر قدرت در سطح ضمیر ناخودآگاه نمی باشند درحالیکه حیوانات و اشکال طبیعی حس نزدیکی به محیط زیست را القا می کنند.

3.نماد تصویری Pictorial mark

نماد تصویری Pictorial mark

یک ویژگی در لوگوهای نماد تصویری وجود دارد ،چون آن ها از یک نشانه گرافیکی استفاده می کنند و اسم کمپانی را در نظر نمیگیرند، از محدودیت ها و موانع زبانی عبور کرده اند. به همین دلیل، خیلی از شرکت های جهانی از مدل برند مارک استفاده می کنند. کمپانی های کوچک و متوسط  که نتوانسته اند خود را به عنوان یک برند ملی مطرح کنند یا برنامه ای برای گسترش در زمینه بین المللی ندارند باید از این نوع لوگوها چشم پوشی کنند زیرا آنها نام شرکت مطرحی ندارند. شرکت ها و سازمانهای با لوگوی برند مارک بسیار معروف عبارتند از نایک، اپل و المپیک.

برند مارک ها بر روی توانایی مغز انسان برای تبدیل تصاویر به ایده ها که به همراه  خود یک سری احساسات را بر می انگیزانند، تاکید دارند. در مورد خطوط نایک، خط تبدیل به منحنی می شود که تا سمت چپ ادامه دارد و به یک نقطه ختم می شود. این شکل نمایانگر تحرک است، یه مدل عالی برای شرکتی که تولید کننده کفش های ورزشی می باشد.

برای کمپانی اپل، استفاده ار سیب این شرکت مدرن را با تصویر غالبا آمیخته شده با مدرسه، تحصیل و معلم ارتباط می دهد. سیب گاز گرفته شده، نشان دهنده جذب دانش است که در تصویر سیب قابل مشاهده است. این پیغام یک ایده مثبت است برای شرکتی که مرتبط با فناوری و تکنولوژی است که مردم در مدرسه، خانه و سر کار استفاده می کنند. این لوگو به قدری تاثیرگذار بوده است که در تحقیقی که در سال 2008 انجام شده است مشخص گردید افرادی که لوگوی اپل را میبینند خلاقانه تر از افرادی عمل می کنند که این لوگو را ندیده اند. این تحقیق نشان می دهد که چگونه یک لوگوی قدرتمند توانایی تاثیرگذاری بر رفتارها را دارا میباشد.

4.لوگو تایپ logotype

لوگو تایپ logotype

در حالی که لوگوهای نماد تصویری برای برندهای بزرگ و جهانی مناسبند، لوگوتایپ ها دارای مزیتهایی برای شرکت های کوچک و متوسط هستند. این مدل بر روی اسم کمپانی تاکید دارد تا امکان شناخته شدن بیشتر آن فراهم شود. بهتر است این مدل زمانی استفاده شود که یک اسم تک کلمه ای به یاد ماندنی است. با استفاده از فونت مناسب، شما میتوانید لوگویی بسازید که حس پیچیدگی و حرفه ای گری را منتقل سازد.

تعدادی از شرکت های بزرگ نیز از لوگوتایپ استفاده می کنند تا بتوانند لوگوی خود را بر اساس نامشان بنا کنند. از میان معروفترین لوگوهای لغتی میتوان به دیزنی، پینترست، فداکس، ویزا و فندر اشاره کرد. بعضی از این لوگوها از یک رنگ استفاده می کنند درحالیکه دیگران با استفاده از دو رنگ، جلوه های بصری به آن می افزایند. تغییر رنگ میتواند باعث ایجاد واکنش احساسی شود و همینطور یک راهی است برای شرکت ها تا علاوه بر ایجاد ارتباط میان لوگو و برند، به لوگو حالتی متفاوت ببخشند.

5.مدل ترکیبی Combination

Combination لوگوی ترکیبی

این لوگوها نام کمپانی و بخش گرافیکی را شامل می شوند. با استفاده از نام کمپانی، لوگوی ترکیبی برند را ساخته و تقویت می کند و ایده هایی بصری با کمک نماد به آن اضافه می کند. کوکاکولا، با مدل خاص خودش و یک روبان سفید در زیر برندش، یک لوگوی ترکیبی شناخته شده به شمار می رود. لوگوهای پپسی، والمارت و پرینگلز نیز از این دسته هستند.

در مورد آدیداس،  لوگو میتواند نام کمپانی را با یک شکل ویژه به اشتراک بگذارد. بعضی از شرکت های مبتنی بر سرویس دهی، با استفاده از تصاویرافراد در لوگو بر اهمیت کارکنان شرکت در ارتباط با مشتریان تاکید می کند. شرکت هایی که از شخصیت های دارای بخت و اقبال استفاده می کنند ممکن است بتوانند برند خود را با تکیه بر این عنصر خوش اقبالی گسترش دهند. آقای بادام زمینی یک نمونه از این نوع لوگو است که نماد شرکت غذایی پلنترز می باشد.

6. لوگو امبلم Emblem

لوگو امبلم Emblem

از یک نوشته یا یک فونت درون یک شکل یا آیکون تشکیل شده است. این سبک از طراحی در طراحی لوگو، تصاویر و شمای فانتزی زیبایی را برای کسب و کار شما خلق می کند. لوگوهای امبلم به دلیل چشم نوازی و خاص بودنشان تاثیر قابل توجهی را روی مخاطب دارند. از این رو این نوع و سبک از طراحی لوگو، آن بیزینسی که تاثیر قابل توجهی روی مخاطب را خواهد داشت، به بهترین شکل نمایش می دهد. لوگو هارلی دیویدسون و لوگو بسیار معروف و ارزشمند استارباکس از جمله لوگایی هستند که به سبک امبلم طراحی شده اند.

7.لوگو مینیمال Minimal

امروزه طراحی مینیمال به عنوان یک روش برای پیاده سازی لوگو نیز شناخته می شود. در طراحی مینیمال سعی بر این است که با حداقل ترین و ساده ترین شکل ممکن، یک لوگو متناسب و زیبا برای یک کسب و کار طراحی شود.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که سادگی بیش از حد لوگو نباید به زیبایی آن ضربه بزند. عمومیت داشتن بعضی از طرح ها در سبک مینیمال باعث ایجاد ضعف در این نوع طراحی شده است که ریسک انتخاب این سبک را بالا می برد اما نمایش هویت و ارزشهای کسب و کارتان به سریعترین شکل ممکن و ماندگاری بالا، از مزیت های طراحی لوگو به سبک مینیمال است. می توان از لوگو نشنال جئوگرافیک به عنوان معروفترین لوگو مینیمال یاد کرد.

8.لوگو سه بعدی 3D

لوگو سه بعدی 3D

لوگوهایی هستند که پایه طراحی آن از بعد تشکیل شده و از قواعد پرسپکتیو نیز تبعیت می کند دنیای طراحی سه بعدی جذابیت بصری بسیار بالایی برای هر شخص دارد. در این سبک از طراحی لوگو، ممکن است یک لوگو تصویری به یک لوگو سه بعدی تبدیل شود و یا یک تایپوگرافی نیز به همین شکل به یک طرح سه بعدی تبدیل شود و یا هر دو ی آن ها می توانند در یک لوگو ترکیبی باهم سه بعدی شوند و این بستگی به خلاقیت طراح، شناخت مخاطبان و خواسته کارفرما دارد. خاص بودن و جذابیت بصری بسیار بالای لوگو های سه بعدی باعث شده است که در دنیای امروزی این سبک از طراحی جزو ترند های طراحی لوگو در سال های اخیر قرار گیرد. البته لازم به ذکر است که این لوگو ها صرفا در نرم افزار هایی با فضای سه بعدی طراحی نمی شوند. بسیاری از طراحان هستند که با استفاده از فضای دو بعدی و با علم بر قانین فضای سه بعدی اقدام به طراحی لوگو مدنظر خود می کنند. چه بسا لوگوهایی به این سبک طراحی شده اند که بسیار جذابتر و موفق تر از دیگر لوگوهای سه بعدی بوده اند.

بار دیگر خاطر نشان می کنیم که با مجموعه ی زرین فکران فرهوش می توانید هر کدام ازین سبک ها را که دوست داشته باشید با مشاوره ی متخصصین ما انتخاب و بر گزینید.

.