چرا باید برای شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنیم ؟

این روزها شبکه های اجتماعی به جزء جدایی ناپذیر زندگی ما انسان ها تبدیل شده است و علاوه بر آنکه می توانیم بخشی از اوقات فراغت زندگی مان را در این شبکه ها و وب سایت های مختلف بگذرانیم ؛‌ راه جدیدی برای کسب درآمد نیز برای ما باز شده است که می توانیم از طریق همین فضای مجازی به افزایش درآمد و گسترش کسب و کار بپردازیم .

برای شروع یک کسب و کار موفق در فضای مجازی نیاز به تولید محتوای حرفه ای درفضای وب سایت ها ؛ شبکه های اجتماعی داریم که قبل از آن  باید بدانید این تولید محتوایی که همه از اهمیت آن صحبت می کنند چه چیزی است و چرا انقدر برای کسب و کارها مهم است ؟

تولید محتوا چیست ؟

پاسخ دادن به سوال تولید محتوا چیست ؛ نیازمند درک عمیقی از تولید محتوا قبل از شروع یک کسب و کار است .برای آنکه به این سوال پاسخ بدهم ؛ یک مثال می زنیم :

 

فرض کنید شما قصد خرید یک وسیله خانگی را دارید برای مثال قصد دارید یک تلویزیون خریداری کنید . وارد مغازه می شوید و پس از آنکه انواع تلویزیون های داخل فروشگاه را دیدید؛ از فروشنده خواهش می کنید تا کمی توضیح در مورد انواع تلویزیون ها به شما بدهد تا بتوانید بهترین تلویزیون را متناسب به بودجه ای که دارید به شما معرفی کند.

 

 فروشنده از قضا از آدم های خوب روزگاراست که به صورت کامل شما را راهنمایی می کند و در مورد قطعات تلویزیون و امکانات کامل آن به شما اطلاعات می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین تلویزیون را انتخاب کنید.

 

اگر دقت کنید فروشنده علاوه بر تبلیغ محصول ؛ یک تولید محتوای اساسی به مشتری ارائه داد که باعث افزایش اطلاعات مشتری شد و مشتری به دلیل همان توضیحات فروشنده نیازهای خود را شناخت و اطلاعات خود را افزایش داد و درنهایت اقدام به خرید کرد . حال اگر همین اطلاعات و مشاوره هایی که فروشنده به مشتری ارائه می دهد در قالب متن  ؛‌ویدئو ؛‌ عکس و… و کمی خلاقیت در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد ؛‌تولید محتوا صورت گرفته است و کاربران می توانند به راحتی در هرجای دنیا که باشند خدمات و محصولات شما را ببینند و اقدام به خرید کنند.

 

پس با این مثال راحت تر به سوال تولید محتوا چیست پاسخ می دهیم : می توان گفت تولید محتوا همان چیزی است که مشتری و کاربر به آن نیاز دارد . اگر بتوانید مطالبی که کاربر به آن نیاز دارد را داخل وب سایت و یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهید ؛ در نتیجه افراد بیشتری به اطلاعات محصول و خدمات شما دسترسی پیدا می کنند و این همان چیزی است که باعث افزایش بازدید سایت شما و در نهایت تبدیل مشتری بالفعل به بالقوه می شود

آیا تولید محتوا برای وب سایت ها با تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی متفاوت است ؟

 

هدف تولید محتوا وب سایت و شبکه های اجتماعی یکی است اما کمی باهم فرق دارند. در تولید محتوا برای وب سایت ها متن ؛ نسبت به تصویر و ویدئو از اهمیت بالایی برخوردار است . اما در شبکه های اجتماعی برای مثال اینستاگرام ویدئو و تصویر هم به همان میزان اهمیت بالایی دارند . این را فراموش نکنید که مثلا اینستاگرام در وهله اول یک فضا برای سرگرمی است و کاربران با دیدن کلی پست ها ؛ طی ۵ ثانیه تصمیم می گیرند که پست شما را کامل نگاه کنند یا خیر !

پس کسانی که تولیدمحتوا اینستاگرام انجام می دهند باید این موضوع را بدانند که کاربر فقط ۵ ثانیه طلایی را به او برای بیان محتوای خود ؛‌ فرصت می دهد . در نتیجه تصویر و  ویدئو از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند . پس از هر فرصتی استفاده کنید تا کاربر برای دیدن  پست شما ترغیب شود .

 ادمین های پیج اینستاگرام چگونه می توانند به مدیریت پیج اینستاگرام خود بپردازند ؟

 

طبیعتا زمانی که به این نتیجه رسیدید که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بهترین فرصت برای ارائه خدمات شماست باید بتوانید مدیریت پیج اینستاگرام خود را به بهترین شکل بر عهده بگیرید و وظایف خود را برای ارائه محتوای حرفه ای و مناسب به خوبی انجام دهید.

 

معمولا صاحبان پیج ؛ کار مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده می گیرند و گاهی بر اساس حرفه ای نبودن و یا شلوغ بودن صاحب پیج ؛ این کار را به شخص دیگری واگذار می کنند . اما به هرحال نکته مهم این است که اداره یک پیج اینستاگرام که قراراست به سود قابل توجهی از محتوایی که ارائه می کند برسد بسیار سخت است .

 

برای مدیریت پیج اینستاگرام باید:

 

  • صبر و تحمل داشته باشید و تلاش کنید تا جامعه هدف مورد نظر خود را پیدا کرده و با تبلیغات درست آن ها را جذب پیج خود کنید .
  • از انواع محتواهای متنی ؛ عکس و ویدئو و… برای جذب مخاطب استفاده کنید .
  • فضای پیج را متناسب با هدف خود نیمه رسمی و رسمی نگه دارید تا کاربر از حضور در پیج شما لذت ببرد.
  • محتوایی تولید کنید که یک نیاز خاص از کاربر را برطرف کند و به عبارتی برای کاربران ارزش ایجاد کند.
  • تولید محتوا اینستاگرام باید به صورت مداوم باشد ؛‌این رابدانید که اگر یک روز پست یا استوری مناسب و مفید نداشته باشید ؛ یک و نیم روز از بقیه رقبای خود عقب می مانید.
  • نظرات و سوالاتی که کاربران از شما می پرسند را با حوصله پاسخ دهید و سعی کنید آن ها را برای خرید کالا و خدمات خود ترغیب کنید.

 

نکات دیگری در رابطه با مدیریت پیج اینستاگرام و تولید محتوا شبکه های اجتماعی وجود دارد که در این مقاله مجال گفتن آن نیست و امیدواریم در مقالات بعد بتوانیم بسیار مفصل تر راجع به این موضوع مهم و حساس صحبت کنیم . اما به صورت کلی این موضوع را مدنظر داشته باشید که تولید محتوا ؛ راز موفقیت کسب وکار شماست پس آن را فراموش نکنید .

محتوای یکتا و انحصاری

پلن مورد نیاز خود را انتخاب کنید

محتوا پادشاه است…

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است