4 روش ساده یافتن مشتری

پولدار شوید

  قطعا اولین وظیفه صاحبان کسب و کارهای جدید یافتن مشتریست. آنچه همه افراد جذب مشتری جدید می نامند من خرید مشتری جدید می نامم. اگر کمی به قیمت جذب خریداران جدید از منظر زمان و هزینه فکر کنیم میتوانیم تصمیماتی بهتری برای چگونگی استفاده از آن بگیریم.

 

  این تمرین مخصوصا برای صاحبان کسب وکارهای جدیدی که نه تنها ابزار محدودتری در اختیار دارند، بلکه معمولا تا خرید پنجم یا ششم سودی را از مشتری جدید دریافت نمیکنند، بسیار مهم است. وقتی مشتریان ثابتی ندارید که خریدهایشان را تکرار کنند، از منابع محدود خود در بخشهای مناسبی استفاده کنید. در اینجا به چهار روش ساده برای خرید مشتریان جدید اشاره میکنم :

 

  تبلیغات

  کلید اصلی تبلیغات موفق، تولید مشتریان متعهد در ازای مبلغی است که هزینه می کنید. در این راستا ارائه پیامی که به مشتریان هدف تلنگر بزند و در عین حال ارزش محصول شما را نیز به خوبی نشان دهد بسیار مهم است.

  مثلا تلویزیون گران ترین گزینه شماست. اما هدف گیری مشتریان هدف در آن اهمیت زیادی دارد. (برای مثال تبلیغ شما به جای اینکه در کانال آشپزی باشد در برنامه ویژه آشپزی باشد.)

  رادیو هم با قیمت ارزان تر این امکان را به شما می دهد تا قالب تبلیغ و برنامه های مناسب برای تبلیغ را به شکل گزینشی انتخاب کنید. حتی میتوانید حامی مالی گزارشات در محیط وسیع مترو شوید که بسیار ارزان است.

  هر چند مخاطبین روزنامه ها کم شده اما هنوز هم گزینه مناسبیست. اگر مخاطبین شما بالای ۵۵ سال است شاید ترجیح دهید در روزنامه های محلی یا نشریات تبلیغ داشته باشید.

  همچنین بر اساس مشتریان هدف خود رسانه خود را انتخاب کنید. برای مثال لینکدین برای صاحبان کسب و کارها و کار آفرینان و از این قبیل است اما فیسبوک بیشتر مصرف کنندگان را در خود جای داده است.

شبکه سازی

  شبکه سازی و معرفی مشتریان جدید

  جذب مشتریان با استفاده از شبکه سازی راهی برای جذب مشتریانی با بالاترین نرخ وفاداری است.مشتریان معرفی شده با گذشت زمان اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا می کنند و در نتیجه به منبعی برای معرفی مشتریان جدید تبدیل می شوند.

  چگونگی مشتری معرفیشده پیدا کنید؟ علاوه بر داشتن محصول یا خدمت مورد تقاضا، باید تصویر شفافی هم درباره یک مشتری “بی نقص” و “ایده آل” داشته باشید.

  به این ترتیب شما می توانید از مشتریان راضی خود بخواهید مشتریان دیگری به شما معرفی کنند. همچنین باید بتوانید همیشه و دائم از مشتریان خود سپاسگزار باشید.

 

آغاز گفتگو با افراد جدید
بیشتر بخوانید

  ایجاد تیم

  یک روش دیگر برای استفاده از منابع در دسترس روش “میزبان-ذینفع” است. در این روش از یک کسب و کار که مشتریان هدفش با شما یکی است کمک میگیرید. برای مثال در انتهای خبر نامه یا بسته های پستی هم تبلیغ یکدیگر را میکنید یا با واگذاری درصدی سود از فروش محصول خود به شخص مورد نظر در بین مشتری هایش تبلیغ می کنید.

شبکه سازی

  ائتلاف استراتژیک

  گامی فراتردر مشارکت ایجاد رابطه ای است که در صنعه به آن “ائتلاف استراتژی” میگویند. اگر در رابطه “میزبان-ذینفع” تعهدی یک دفعه ای یا کوتاه مدت است، ائتلاف استراتژیک ممکن است سال ها طول انجامد. برای مثال، شاید یک طرح وب و یک آژانس تبلیغاتی مدام مشتریان خود را که به خدمات بیشتر نیاز دارند، به یک دیگر معرفی کنند.

  تا زمانی که ارزش پایداری برای مخاطبان مشترک وجود داشته باشد، ائتلاف استراتژیک با استفاده از مشتریان معرفی شده جریانی از کسب و کار را ایجاد میکند که در نهایت و در طول زمان بیشترین سود را برایتان دارد.

متفرقه

علیرضا صفریAuthor posts

محصل و عاشق دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی و مدیریت شبکه های اجتماعی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت فرهوش

)
    is typing...

    نیاز به مشاوره دارید؟ در خدمتیم

    ارسال لغو