فروشندگی


  مهم ترین مهارتی که هر فروشنده حرفه ای باید بدست آورد

 

  نویسنده و مربی فروش، آقای دن سیدمن میگوید: فروشندگان با انوع مختلفی از خریداران برخواهند خورد: برخی ایدههای جالبی را جذاب میدانند و دیگران نسبت به آنها مشکوک هستند. برخی فقط میخواهند کلیت موضوع را بدانند درحالی که دیگران ترجیح میدهند از کل جزئیات باخبر باشند. برخی با توجه به درک خودشان تصمیم میگیرند و بقیه به گزارشها و آمارها نیاز دارند. راز فروش بیشتر شناختن شخصیت مشتریان احتمالی و منطبق کردن گفتگوها با سبک فکر مخصوص آنها است. بسیاری از استراتژیهای سیدمن – مانند تحریک احساسات و هیجانات، پرسیدن سوالها، استفاده از داستانها و داشتن گفتگوی درونی سازنده – اصول یک فروش استاندارد موفق هستند.

 

  بیدار کردن با گستاخی

  زمانی که نویسنده، مربی فروش آقای دن سیدمن به عنوان استخدام کننده کار میکرد، یک روز متوجه شد که در طول سه سال گذشته ۴۶ پیغام صوتی برای مشتریای گذاشته بود که حتی یک بار هم جواب نداده بود. او یک پیام دیگر به این مضمون قرار داد: “به شما تبریک میگوییم! شما برندهی جایزهی بیتوجهترین مشتری شرکت شدهاید. فقط خواستم بدانید که در پایگاه دادهی شرکت ما که شامل هزاران شرکت است، هیچکس دیگری تا این حد پیامهای ما را نادیده نگرفته است. ممنون از جواب ندادنتان”. بعد از دقایقی مشتری تماس گرفت تا به او بگوید که به شدت گستاخ است. اما وقتی او آرامتر شد، متوجه خنده دار بودن قضیه شد و دوباره تماس گرفت، در نهایت او به یک مشتری بالفعل تبدیل شد.

ایجاد تقاضا در مشتری

  فهمیدن شخصیت مشتری های احتمالی
  ۵ عامل شخصیتی بر نحوه تصمیم گیری مشتریان اثر می گذارد. اگر بتوانید مشتری های شما با این معیار عا در چه جایگاهی قرار دارند روش خود را با شخصیت مشتری تطبیق میدهید.

 

تولید محصول منحصر به فرد،یک استراتژی برای برنده شدن در رقابت بازاریابی
بیشتر بخوانید

  متقاعد کننده – فوق ستاره فروش
  باید ابتدا با زبان مشتری تطبیق پیدا کنید. بعضی از مشتری ها اطلاعات را از گوش و برخی از چشم دریافت می کنند.
  سپس با الگوی آن ها تطبیق پیدا کنید. بعضی از مشتری ها سریع تحریک به خرید میشنود اما برخی باید بارها بارها از شما تضمین بگیرند تا قبول امنیت و خرید کنند
  سپس با معیار های آن ها خود را وفق دهید. سوالاتی از آن ها بپرسید و با دقت گوش دهید و از دغدغه ها و موقعیت مشتری احتمالی با خبر باشید.

 

  تعهد رفتاری
  با درخواست یک تعهد رفتاری، فرایند فروش را کنترل کنید. این یک توافق است بین خریدار و فروشنده که کارهایی که بعد از تصمیم به همکاری با هم باید انجام دهند را مشخص میکند.

 

  زبان قدرمتند
  فوق ستاره های فروش نسبت به زبانی که به کار میبرند حساس هستند. برخی کلمات به اثر پیام شما شدت میدهند و بعضی آن ها را تحریک میکند. حتی بعضی از کلمات ممکن است تیز باشد و مشتری شما را محو کند. هنگام تماس با مشتری هیجانات مثبت در او ایجاد کنید و ترس و استرس را از او دور نگه دارید.

ملاقات با مشاور کاری

  سوالات، گوش دادن و مقاصد

  سریع ترین راه برای فروش پرسیدن سوالاتی است که مشکلاتی از محصول یا خدمات شما را میتواند از محصول رفع کند. این کار نه تنها باعث پیشرفت محصولاتتان میشود بلکه پیگیری شما برای کسب رضایت مشتریانتان را برجسته میسازد.

 

  وظیفه ی یک فوق ستاره ی فروش برانگیختن احساس و ایجاد ارتباطی بین افکار خریدار و فرایند فروش است.

بازاریابی و فروشرونق کسب و کار

علیرضا صفریAuthor posts

محصل و عاشق دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی و مدیریت شبکه های اجتماعی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت فرهوش

)
    is typing...

    نیاز به مشاوره دارید؟ در خدمتیم

    ارسال لغو