آغاز گفتگو با افراد جدید

مشتری یابی

  چطور هنگام شبکه سازی برای کسب وکار یخ ها را بشکنیم؟

 

  یکی از مهمترین جنبه های شبکه سازی گفتگوهای کوتاهی است که در اقدامات شبکه سازی اتفاق میافتد. این مکالمات یخ شکن به این دلیل مهم هستند که نخستین فرصت ها برای تعیین، شروع و رشد روابط با سایر افراد به حساب می آیند. روابطی که شاید به معرفی مشتریان در کوتاه مدت و بلند مدت منجر شود.

 

  ترس از گفتگوی کوتاه مشکل رایج افرادی است که از شبکه سازی خجالت می کشند. افراد بسیاری از گفتگو با کسانی که نمی شناسند، وحشت دارند. برچسب خجالتی زدن به این افراد ساده است، اما فقط اقلیت بسیار کوچکی از افراد تا آن حد خجالتی هستند که از گفتگو با دیگران لذت نبرند. اغلب افراد از گفتگو نمیترسند، بلکه فقط در یافتن موضوع گفتگو مشکل دارند.

 

  اما با انفجار رسانه ای درک جامع از اخبار کسب و کار بسیار دشوار است، مخصوصا وقتی که نوبت به گفتگو با افرادی از گروه های سنی مختلف میرسد. پس چطور در شبکه سازی یا سایر رویدادها گفتگویی را با شخصی که اصال نمی شناسید آغاز کرده و آن را حفظ کنید؟

  پاسخ واضح است . . . فقط سوال بپرسید.

  این کار ساده به نظر می رسد و ساده هم هست! برای تشویق افراد به حرف زدن کافیست چند سوال بپرسید و علاقه آن ها را متوجه شوید و درباره آن صحبت کنید.

 

  لازم نیست چیزی پیرامون آن موضوع بدانید تا درباره اش بحث کنید. فقط باید آنقدر بدانید که بتوانید سواالتی بپرسید.

 

بازاریابی عصبی
بیشتر بخوانید

  اکنون صدای اعتراض بسیاری از شما را میشنوم: ” من ۲۴ ساعت شبان هروز و هفت روز هفته کار میکنم، حال تازه باید مدام به دنبال موضوعات رایج در فرهنگ و رویدادهای جاری باشم؟ “

این کار آسانتر از آن است که فکر میکنید. کافیست چرخی در سایت های خبری بزنید و عنواین داغ را نگاهی گذرا بندازید. همین برای شروع بحث ها کافیست!

 

  یکی از همکاران خانم من هر روز بخش ورزشی روزنامه ها را صفحه به صفحه میخواند، با اینکه کمترین علاقه ای به ورزش ندارد. من هم که علاقه ای به ورزش ندارم از او پرسیدم ” چرا از همه کارهای روی زمین این یکی را انتخاب کرده ای؟ ” او پاسخ داد: “کارهای شبکه سازی من بیشتر با آقایان است. نمیخواهم هنگام گفتگوهای مهم به حاشیه رانده شوم. زیرا همه این گفتگوها با بحث درباره بازی های شب قبل آغاز میشود “.

مشتری یابی

  نتیجه نهایی این است که:

  هر روز چند دقیقه را به مرور عناوین روزنامه ها اختصاص دهید تا با داشتن دانش کافی از رویدادهای جاری و فرهنگ رایج و حتی رویدادهای ورزشی مسلح شوید و توان پرسیدن سوالات و هدایت یک گفتگوی خوب را داشته باشید، زیرا این کار یک استراتژی خوب برای شبکه سازی است.

  پاداش شما مطالبی است که از این گفتگوها می آموزید و شاید در غیر اینصورت اصلا از آنها آگاه نمی شدید.

متفرقه

علیرضا صفریAuthor posts

محصل و عاشق دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی و مدیریت شبکه های اجتماعی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت فرهوش

)
    is typing...

    نیاز به مشاوره دارید؟ در خدمتیم

    ارسال لغو